Veelgestelde servicevragen

SLA, wat houdt dit in? Lees hieronder alle veelgestelde vragen door. Toch niet helemaal duidelijk? Neem gerust contact met ons op via service@innomedio.be of 03 321 72 85.

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt zo’n SLA-overeenkomst?

Standaard leggen we deze voor een periode van 1 jaar vast. Deze dient 1 maand voor einddatum mee opgezegd worden indien deze niet meer verlengd dient te worden.

Is een SLA-overeenkomst verplicht?

Neen, absoluut niet. Enkel dan kunnen onze reactietijden afwijkend zijn & wordt er een hoger uurtarief mee gehanteerd.

Kies ik shared hosting of een cloud server?

In 95 % van de gevallen volstaat shared hosting voor vrijwel alle projecten. Enkel projecten welke intensief belast worden door hoge bezoekersaantallen of rekencapaciteit stellen we een cloud server voor opdat deze projecten feilloos blijven functioneren.

Waarom een SLA? PROACTIVITEIT!

Gezien de vele & snel opeenvolgende ontwikkelingen op vlak van technologie merken we dat er steeds meer updates, wijzigingen, juridische items (o.a. gdpr) doorgevoerd of aangepast dienen te worden.
Hierin willen we onze klanten proactief ontzorgen door deze allemaal mee in een SLA-overeenkomst te voorzien.

Wat is een multisite?

Wanneer een klant meerdere projecten bij Innomedio heeft lopen worden er andere tarieven gehanteerd voor de opvolging vanaf een 2de project

Wat is een SLA-overeenkomst?

SLA of Service Level Agreement is een overeenkomst tussen Innomedio & de klant waarin we een aantal voorwaarden naar service vastleggen om zo een nog betere samenwerking op te zetten.

Wat mag ik van de advies- & analysemeetings mee verwachten?

Jaarlijks zitten we met onze SLA-klanten samen (via Skypecall of te Innomedio) en leggen we hen een rapportage van de activiteiten & prestaties van het webproject voor & geven we een duidelijk, concreet advies over mogelijke verbeteringen of te ondernemen acties.

Wordt dit per jaar of per maand afgerekend?

Jaarlijks maken we een factuur op van deze dienst.

Zijn aanpassingen ook mee inbegrepen?

Neen, aanpassingen zijn niet inbegrepen in een SLA-overeenkomst. Via één van onze werkpaketten kan je wel een voordeel maken in de aankoop van werkuren.

Zijn veranderingen door updates inbegrepen?

Items of wijzigingen afhankelijk van derde partijen zijn niet inbegrepen.