Contentstrategie

Geen tijd voor eigen contentcreatie? Niet zeker waar te starten? Met onze contentstrategie nemen we het voortouw. Samen schetsen we de ideale weg om jouw doelgroep aan te spreken en in trouwe klanten om te zetten.
[Innomedio] Foto's nieuwe website (dienstenpagina's) (66)

Geen doeltreffende content zonder strategie

Content is king. Daar ben je vast ook van overtuigd, maar zonder contentstrategie en opvolging heeft het creëren van content weinig zin. Te weinig tijd? Te complex? Bij Innomedio zijn we een krak in het ontwikkelen van content en een contentstrategie op maat van je doelgroep. We maken een helder (redactie)plan of een ‘contentpuzzel’ waarin elk stukje een rol kan spelen: van blogs, cases, referenties, nieuwsbrieven en mailings tot landingspagina’s, whitepapers, enz. Mét ruimte voor publicatie-info en statistieken achteraf.

Bottleneck: overvloed aan informatie

Aankoopbeslissingen evolueren. Vroeger: lokaal winkelen, eenvoudige interacties, beslissing gemaakt. Nu: online en offline research voor producten. Klanten zoeken info, bevestigen keuzes en kopen.

Klanten zijn vandaag via verschillende (online) media continu op zoek naar antwoorden en oplossingen. Er is een overvloed aan info in het internettijdperk. 70% van een aankoopbeslissing wordt gemaakt nog voor men jouw bedrijf en diensten kent. De juiste informatie, die inspeelt op de informatienoden van je (potentiële) klanten, op het juiste moment en verspreid via het juiste kanaal maakt dat men voor jouw bedrijf kiest.

Contentstrategie uitwerken? Onze aanpak

In een contentstrategie beschrijven we het kader voor content en geven we richting voor het produceren, publiceren en managen ervan. We schetsen het waarom van je bedrijf en je doelstellingen. We vertalen de wensen en doelen van je klanten, zodat jij daar met je organisatie kan op inspelen. 

01.

Let's get friends

Om een correcte strategie uit te denken, willen we uiteraard onze klant van binnen en van buiten kennen. Hierdoor kunnen we inspelen op de huidige manier van werken. Maar ook het herkennen van eventuele problemen die zich voordoen.

🔍 Bedrijfsbezoek / Werkwijze in kaart brengen / Problemen opsporen / USP's onderzoeken / Missie

02.

Let's make a plan

Voor we tot een concreet plan kunnen komen, moeten we enkele parameters afbakenen. Zo brengen we in kaart wie we willen bereiken, hoe we dit gaan doen en wat dit moet opbrengen.

📝 Bepalen van doelgroep, doel, kanalen, acties & budget / Concurrentie analyse

03.

Make it happen

Een plan is heel leuk, maar zonder doeltreffende acties, niets waard. Daarom zetten we sterk in op de uitwerking van een bepaalde strategie. Zo worden acties ook effectief vakkundig mee uitgevoerd.

🚀 Website / Social media / SEA & Advertising / SEO & Content / E-mail / Branding

04.

We love it when a plans comes together

Meten is weten. De gouden slogan is van groot belang bij het uitvoeren van acties. Zonder opvolging, evaluatie en bijsturing kan je uiteraard ook geen vooruitgang boeken. Of het succes van de acties meten.

📈 Opvolgen / Evaluatie / Bijsturen / Rapportage & bespreking

Meer weten over een goede contentstrategie?

De koe bij de horens vatten nu: hup met die contentstrategie. Maar hoe doe je dat? Innomedio weet raad. Llaten we eens brainstormen om je een vliegende start te kunnen bieden.