Maatregelen rond het Coronavirus (COVID-19)

Naar aanleiding van de verspreiding van het Coronavirus (COVID-19 virus) nemen wij als bedrijf onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en de nodige maatregelen. Met deze maatregelen, willen wij de gezondheid van onze klanten en collega’s zoveel mogelijk beschermen alsook verdere verspreiding van het virus tegengaan.

Innomedio informeert je graag over de genomen maatregelen voor de komende weken.

Maatregelen bij Innomedio COVID-19

Vanaf woensdag 18 maart 2020 werken al onze collega’s van thuis uit en wordt er een alternatief gezocht voor de fysieke interne en externe meetings met klanten. Omdat wij ons werk ondertussen wel graag zo goed mogelijk willen verderzetten, trachten we onze meetings te laten doorgaan via een telefoon- of videogesprek. Daarnaast blijven al onze medewerkers gewoon bereikbaar tijdens de kantooruren via mail en telefonisch op ons algemeen nummer 03 321 72 58.

Dankzij de aard van ons bedrijf, kunnen wij onze dienstverlening gelukkig gewoon van thuis uit verderzetten. Wij voorzien daarom geen onderbreking van lopende marketingcampagnes of lopende projecten tenzij anders werd besproken met onze klanten.

Marketingplan suggesties COVID-19

Omdat we van onze online marketing klanten veel vragen krijgen rond acties en budgetten in deze crisissituatie, geven we graag enkele tips mee om hun communicatie hierop aan te passen.

Informeer jouw klanten

Ook in situaties zoals deze, zoeken mensen naar antwoorden op hun vragen. Aangezien de mogelijkheden momenteel echter beperkt zijn, vindt deze zoektocht voornamelijk online plaats. Mensen moeten binnenblijven, ze zitten thuis of werken van thuis uit, ze vervelen zich en ze beginnen zaken op te zoeken waar ze anders geen tijd voor hadden. Het is dan ook belangrijk om als bedrijf juist op dit moment aanwezig te zijn en informatie te bieden waarnaar mensen op zoek zijn. Enkele wijzigingen die je zelf kan doorvoeren:

  • Google My Business

    • Openingsuren: dit is meestal de eerste informatie die een potentiële klant te zien krijgt wanneer hij op zoek is naar een bedrijf. Zorg ervoor dat de informatie klopt. Pas je openingsuren aan en laat je potentiële klanten weten of je jouw openingsuren hebt aangepast of jouw bedrijf zelfs hebt gesloten gedurende een bepaalde periode.

    • Posts: heb je als bedrijf bepaalde maatregelen genomen? Voeg dan een post toe op jouw Business-pagina waar je deze informatie aan jouw klanten meedeelt.

  • Website

    • FAQ: zijn er veelgestelde vragen voor jouw bedrijf/in jouw sector rond het Coronavirus? Bied dan een antwoord op jouw website.

    • Melding: via een opvallende melding op jouw homepage informeer je jouw klanten over eventueel genomen maatregelen. Voorzie een tijdelijke gekleurde balk of een pop-up.

  • Social media

    • Snelle updates: mensen die naar jou op zoek waren, hebben alle nodige info nu gevonden op jouw website maar wat met jouw bestaande netwerk? Ook deze mensen kan je snel en gemakkelijk op de hoogte brengen door jouw maatregelen en aangepaste informatie te posten op LinkedIn, Facebook, Instagram, … Pin de post bovenaan vast op jouw bedrijfspagina zodat deze altijd als eerste zichtbaar is.

  • Nieuwsbrief
    • Bestaande klanten: met een nieuwsbrief kan je snel jouw huidige klanten bereiken met de nodige informatie.

Trek je niet terug uit betaalde marketingcampagnes

Bij een crisis als deze, geraakt iedereen in paniek-modus. De eerste besparingen gaan automatisch naar de marketingbudgetten. Het verlagen van jouw marketingbudget levert echter geen voordelen op lange termijn.  Sterker nog, doordat de overige campagnes van de concurrentie worden overgeschakeld naar een laag pitje, is het juist jouw kans om er te staan als bedrijf. Bedrijven die hun marketinginspanningen verhogen wanneer andere bezuinigen, winnen marktaandeel.

Uiteraard is dit afhankelijk van sector tot sector. Je hoeft natuurlijk geen geld te spenderen aan campagnes die mensen naar jouw winkel leiden terwijl deze gesloten is voor onbepaalde tijd.

Weet je niet welke actie te ondernemen? 

Heb je twijfels of dit van toepassing is op jouw bedrijf? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze online marketeers. Zij blijven gewoon beschikbaar zoals altijd. Bel ons op het algemene nummer of mail ons:

Veel succes, zorg goed voor jezelf en anderen!


Geschreven door

Karen Rombouts
Online marketeer
karen.rombouts@innomedio.be
+32 (0)3 321 72 58

Indien je meer informatie wenst, kan je altijd terecht bij jouw vaste contactpersonen.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Er liep iets iets mis. Probeer Opnieuw. Kijk zeker na of alle verplichte velden zijn ingevuld.