Meer instroom en conversies voor je webshop via e-commerce

Krijg meer inzicht over hoe we te werk gaan om onze webshops meer instroom & conversies te bezorgen en dus e-commerce te laten groeien. Zet actief in op content voor je webshop en ontdek de impact van content in de zoekmachines.

Zorg ervoor dat alles correct werkt & wees volledig met je informatie

Technische info

Je mag de knapste webshop hebben, maar zorg ervoor dat deze technisch in orde is en alle functionaliteiten optimaal werken om je bezoekers de beste service online te bieden. Test je webshop eens via tools zoals vb. https://seositecheckup.com/  

Wees volledig met je productinformatie

Alvorens mensen een aankoop maken, willen ze eerst alle info over een product ter beschikking hebben (specificaties, prijs, toebehoren, levertermijn, voorraad, ...). Geef liever wat minder producten weer op je webshop, maar zorg ervoor dat al deze info beschikbaar is.

Een onbegonnen werk om al deze info te gaan vergaren? Ontdek dan de voordelen van een koppeling tussen je ERP en webshop om je e-commerce te laten groeien.

Vier troeven van een koppeling tussen je ERP & webshop

(Gebruiks) vriendelijkheid & vertrouwen uitstralen

(Gebruiks) vriendelijkheid & vertrouwen uitstralen

Naast de reden dat bezoekers niet alle gewenste informatie terugvinden over een product of over het bedrijf zelf, willen ze ook directe informatie over de praktische kant van een (eventuele) bestelling. Denk maar aan verzendmogelijkheden, betaalopties, stockinformatie & gebruiksaanwijzigingen. 

Een mooi voorbeeld van een zeer volledige klantenservice vind je bij Printbirdie.com waar we al deze zaken mee integreerden. Zijn al deze zaken al aanwezig op je webshop? Zorg er dan ook voor dat je onderstaande items van je checklist kan vinken: 

  • Voorzie naast de "standaard info" zoals verzendmogelijkheden, betaalopties, stockinformatie, .. ook een FAQ met meest voorkomende vragen & bijhorende antwoorden zodat je klantenservice niet overstelpt wordt met "standaard" vragen. Zet zeker ook je contactinformatie duidelijk mee in beeld. 
  • Integreer een livechat zoals vb. Drift (hier kan je ook openingsuren & automatische antwoorden instellen)
  • Loopt je website al een tijdje? Integreer ook zeker klantenreviews op je website om nieuwe bezoekers vertrouwen mee te geven. Deze vraag je best op via een automatische e-mail een 2-weken nadat hun bestelling is verzonden.
Verdiep je in het zoekgedrag van jouw (potentiële) klanten

Verdiep je in het zoekgedrag van jouw (potentiële) klanten

Door gebruik te maken van tal van webtools zoals Ubersuggest of Google zoekwoordenplanner leer je meer over het zoekgedrag van (potentiële) kopers.

Waarom? Deze tools geven je meteen een waardevol & realistisch inzicht over de zoektermen die worden gebruikt voor jouw productgamma. Op deze manier kan je inspelen op het zoekgedrag van jouw doelgroep tijdens het schrijven van content voor je webshop. 

Schrijf content voor jouw doelgroep & verspreid deze via sociale media en advertising

Nu je meer inzicht hebt in het zoekgedrag van je bezoekers, is het tijd om content uit te werken voor je categorieën, blogberichten, landingspagina's, extra infopagina's, nieuwe casestudies, ... Om goed te (blijven) scoren in zoekmachines is het nadien ook belangrijk om op regelmatige basis nieuwe content te schrijven.

Herhaling is key. Het is daarom een goed idee om de uitgewerkte content ook op andere kanalen te gebruiken zoals: sociale media advertenties en e-mailmarketing. Zo krijg je meteen een groter bereik voor de instroom naar je webshop dat een invloed kan hebben op je bestellingen.

Samenwerken met een digitale partner?

Maar al te vaak zien we bedrijven terug komen welke maanden (of zelfs jaren) een online marketing budget spenderen zonder de resultaten hiervan te kennen. Volg de resulaten van je inspanningen nauwlettend op en stuur bij waar nodig om optimale resultaten te behalen.

Merk je dat je hier teveel tijd in steekt of ervaar je hier moeilijkheden mee? Dan is het misschien een goed idee om op zoek te gaan naar een betrouwbare digitale partner om:

  • inzichten te genereren in je resultaten en deze te verbeteren
  • je webshop up-to-date te houden door algemeen onderhoud & opvolging (GPDR, SSL-certificaten, indexering, ...)
  • je e-commerce te verbeteren door doelgerichte aanbevelingen & implementatie

Geschreven door

Jens Joosen

Jens Joosen
Zaakvoerder
jens@innomedio.be
+32 (0)3 321 72 58

Meer te weten komen om jouw e-commerce project een boost te geven?

Wij maken met plezier vrijblijvend een afspraak om kennis te maken. Zo kunnen we luisteren naar je verhaal en kijken hoe we je van dienst kunnen zijn.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Er liep iets iets mis. Probeer Opnieuw. Kijk zeker na of alle verplichte velden zijn ingevuld.