How to: fysieke winkelbezoekers opnieuw bereiken via Facebook Wi-Fi

Ontwerp zonder titel (43)

E-commerce websites hebben altijd al een streepje voor gehad wanneer het aankwam op het verkrijgen van relevante data en mogelijkheden om gebruikers opnieuw te bereiken (retargeting). Gelukkig maakt de technologie van vandaag dezelfde retargeting nu ook mogelijk voor fysieke retailers. Bye marketing giswerk en welkom Return on Investment!

Retargeting, in de online zin van het woord

Retargeting campagnes, in de online zin van het woord, herinneren je websitebezoekers aan je producten en diensten nadat ze je website hebben verlaten zonder iets aan te kopen of zonder een actie te ondernemen. Dit gebeurt meestal aan de hand van een visuele of tekstuele advertentie die getoond wordt bij het bezoeken van een sociaal medium of externe website. Retargeting bewees zichzelf al als uitermate geschikt voor:

  • Producten waarbij de beslissing voor aankoop niet meteen wordt genomen en je gedurende het gehele proces top-of-mind wil blijven
  • Klanten uit het verleden opnieuw te overtuigen om een aankoop te doen

Retargeting opties voor fysieke retailers

Met de nieuwe offline retargeting opties van Facebook kan je nu ook mensen opnieuw bereiken die je fysieke winkel zijn binnengelopen, of een campagne opzetten gericht naar klanten die binnen een bepaalde periode nog niet zijn teruggekeerd naar je winkel.

Dit biedt fysieke retailers niet alleen nieuwe mogelijkheden om in contact te blijven met klanten, het laat ook toe om relevante data te verzamelen omtrent demografie & interesses van je bezoekers en je campagnes steeds relevanter in te richten. Met deze nieuwe feature ontwikkelde Facebook dus een nieuw, krachtig instrument om offline leads te doen converteren.

Eén van de mogelijkheden om je fysieke bezoekers, online opnieuw te gaan bereiken is hen te laten connecteren met een gratis Facebook Wi-Fi netwerk.

Facebook Wi-Fi voor retargeting

Met Facebook Wi-Fi kunnen klanten verbinding maken met een gratis guest Wi-Fi nadat ze zijn aangemeld op hun Facebookprofiel en bij je bedrijf hebben ingecheckt. Vooral voor retailers die veel wisselende bezoekers hebben op een dag, is het instellen van Facebook Wi-Fi zeker het overwegen waard.

Met een specifieke functie binnen de aangepaste doelgroepen kun je vervolgens advertenties targeten op klanten die je bedrijf hebben bezocht en verbinding hebben gemaakt met je Wi-Fi-netwerk. Om van Facebook Wi-Fi gebruik te kunnen maken heb je enkel een voor Facebook geschikte router, een fysiek adres en toegang tot je bedrijfspagina nodig.

Starten met retargeting via Facebook Wi-Fi

Eenmaal je Facebook Wi-Fi correct hebt ingesteld binnen je winkel of zaak, zou je in staat moeten zijn om een aangepaste doelgroep aan te maken met mensen die onlangs ingecheckt hebben via jouw Facebook Wi-Fi.

Let wel op: je hebt 100 Wi-Fi check-ins nodig om de functie voor remarketing te kunnen gebruiken via aangepaste doelgroepen.

0x0-smart-fill-85 (14)

Statistieken van je Facebook Wi-Fi netwerk bijhouden

Wat deze nieuwe Facebooktool nog beter maakt, is dat je zelf je statistieken kan bijhouden in een overzichtelijk dashboard. Zo kan je eenvoudig zien hoeveel unieke bezoekers je hebt gehad, welke bezoekers al eens zijn teruggekeerd en hoeveel check-ins je maandelijks hebt. Handig, toch?

Hulp nodig met Remarketing via Facebook Ads?

Facebook maakt het leven van adverteerders elke dag makkelijker. Intussen biedt het platform al een breed scala aan functies waarmee je steeds relevantere doelgroepen kan bereiken. Dit maakt het ook voor de kleine handelaar mogelijk om te adverteren naar een erg relevante, warme doelgroep.  

Wil je graag aan de slag met Remarketing via Facebook Ads maar weet je niet hoe te beginnen? Onze experten staan je graag te woord. Indien gewenst met een volledige digitale strategie op maat. Neem zeker contact op.