Campagne Puro Power!

Puro Fairtrade Coffee wordt met de grootste zorg gebrand in de koffiebranderij van Miko (Turnhout). Miko heeft meer dan 200 jaar ervaring in de koffiebranche, en dat proef je in elk kopje! Om hun 10-jarig bestaan te vieren, werkte Innomedio een responsive, meertalige campagnewebsite uit met een wedstrijdplatform.

Bezoek website

Responsive & meertalig wedstrijdplatform

Nederlands + Frans

Doordat Puro Fairtrade Coffee onder meer in gans België actief is, werd de website zowel Nederlandstalig als Franstalig opgebouwd.

Optimalisatie

Bovendien is de website geoptimaliseerd voor alle toestellen zodat je ook vanop een tablet of smartphone kan deelnemen aan de wedstrijd.

Online communicatie / marketing

Persoonlijke nieuwsbrieven

Bij de lancering van de campagne werden alle klanten van Puro Fairtrade Coffee op de hoogte gebracht via een persoonlijke mailing. Door de op maat geschreven teksten werden de lezers aangespoord om deel te nemen aan de campagne. Er vielen dan ook zeer mooie prijzen te winnen.

Veel persaandacht

Evenementenbureau SPRDLUX is het brein achter de campagne. Zij leidden alles in goede banen. Samen met communicatiebureau Kantara zorgden ze voor o.a. de planning, ondersteunning en alle communicatie over deze campagne. Dit hield meer in dan enkel het online gedeelte. Zo zochten zij voor de campagne het ideale kopstuk: Marc Herremans.

Opvolgen en bijsturen

Live resultaat

Slechts enkele minuten na het uitsturen van de nieuwsbrieven & persberichten werden de eerste deelnames geregistreerd op het wedstrijdplatform. Door op de nieuwsbrieven de juiste segmentatie toe te passen, konden we meteen meten welke doelgroepen er het meest aangesproken werden om deel te nemen aan de Puro Power-campagne.

Herhalen is de boodschap

Na een kort moment van bekoeling planden we reeds een 2de mailing in. Via achterliggende tracking kunnen we tijdens de campagne bezoekers die nog niet hebben deelgenomen aan de wedstrijd opnieuw aansporen om deel te nemen wat de kans op deelname aanzienlijk verhoogt.

Spreekt deze case jou aan?

Wij komen met plezier vrijblijvend langs om kennis te maken. Zo kunnen we enerzijds luisteren naar je verhaal en kijken hoe we je van dienst kunnen zijn, anderzijds kunnen we meteen een extra woordje uitleg geven over hoe onze diensten aansluiten op jouw project.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief