Verhuis naar nieuwe website met digitale strategie op maat

Normaal gezien doet Compas International Movers zelf het verhuiswerk. Maar toen het bedrijf op zoek was naar een nieuwe online thuis, schakelden ze toch liever iemand anders in. Wij haalden zijn diensten op en laadden deze mooi uit in een nieuwe website, inclusief digitale strategie.

Over Compas International Movers

Compas International Movers is een Belgische verhuisfirma die zich richt op internationale verhuizingen en volledige relocations. Het bedrijf legt zich voornamelijk toe op diplomatieke verhuizingen en verzorgt alles van de planning en voorbereiding tot het inpakken en de effectieve verhuis.

Wat we deden

Website, digitale strategie, SEO, SEA, social media marketing

Bezoek Compas International Movers

Drietalige website voor internationale markt

Als je specialiseert in internationale verhuizingen, heb je natuurlijk ook een internationale website nodig. Daarom ontwikkelden we voor Compas een drietalige website (Nederlands, Engels en Frans) met handige functionaliteiten voor (internationale) bezoekers.

Verschillende offertemogelijkheden

Zo hebben bezoekers van de website twee verschillende mogelijkheden om een offerte aan te vragen. De eerste mogelijkheid is om op de ‘standaard’ manier een offerte aan te vragen. Dit kunnen bezoekers doen door hun huidige woonplaats, nieuwe woonplaats en het type/de omvang van hun verhuis in te geven.

De tweede mogelijkheid is om een virtuele taxatie aan te vragen. Tijdens zo een taxatie kunnen geïnteresseerden via video een schatting laten maken voor de verhuis van hun inboedel. Deze mogelijkheid is vooral handig voor internationale klanten waarbij een locatiebezoek niet mogelijk of niet ideaal is.

Informatieve pagina's

Aanvullend op de offertemogelijkheden, is de website uiteraard ook voorzien van de nodige informatieve pagina’s. Hier kunnen bezoekers alle verhuisdiensten, specifieke info voor diplomatieke verhuizingen en tal van handige tips & tricks terugvinden.

Digitale strategie van A tot Z

Digitale strategie van A tot Z

Bij de verhuis naar zijn nieuwe website, koos Compas aanvullend voor een digitale strategie op maat.

Binnen deze digitale strategie namen we in overleg met Compas drie specifieke doelstellingen op. Zo wilde het bedrijf meer naamsbekendheid verwerven, meer offerte- en taxatieaanvragen ontvangen en een omzetstijging realiseren.

Met deze doelstellingen in het achterhoofd maakten we een analyse van de prestaties van de oude website. Op basis van deze analyse zetten we vervolgens in op:

  • Optimalisatie van de website-inhoud met o.m. maandelijkse blogberichten (SEO)
  • Gerichte boodschappen naar de doelgroep via de advertentienetwerken van Google (SEA)
  • Contentkalender met wekelijkse socialemediaberichten, alsook advertenties op de socialemediakanalen (social media marketing)

The numbers are moving (up)

Sinds de start van de marketingacties zijn de resultaten en cijfers van de Compas-website al mooi omhoog gegaan. Zo behaalden we t.o.v. 2020 een mooie stijging van het aantal websitebezoekers, conversies en volgers op sociale media.


Hoe kunnen we
jou helpen?

Wil je graag meer informatie over onze diensten? Of ben je al overtuigd dat wij de ideale partner voor je zijn? Dan nodigen we je graag uit of komen we bij jou langs om te luisteren naar je verhaal. Maak vrijblijvend een afspraak via de onderstaand knop of ontdek meer referenties! 

Maak een afspraak Terug naar referenties