Marketingtraject voor meer websitebezoekers & afspraken

Onze klant Contactlens Studio helpt haar klanten om terug beter te zien. Maar zelf zag de oog- en lensspecialist ook graag wat meer. Zo wilde het bedrijf haar aantal websitebezoekers en afspraakaanvragen zien stijgen. En daar hielpen wij hen graag bij met een marketingtraject op maat.

Over Contactlens Studio

Contactlens Studio is collectief van oog- en lenzenspecialisten uit Antwerpen. Het bedrijf helpt haar klanten met contactlenzen op maat en voert o.a. oogmetingen, contactlenscontroles en lensaanpassingen uit.

Wat we deden

Digitale strategie & SEO

Bezoek Contactlens Studio

Uitgebreide SEO-audit

Toen Contactlens Studio naar ons kwam, was meteen duidelijk wat het bedrijf met haar online marketing wilde bereiken: meer bezoekers naar haar website krijgen en deze ook meer afspraken laten maken.

Met deze wens in het achterhoofd voerden we een uitgebreide SEO-audit uit op de website van het bedrijf. Hierin namen we alle inhoudelijke en SEO-technische aspecten van de website onder de loep. Zo controleerden we het organisch verkeer naar de websitepagina’s en de zichtbaarheid van de pagina’s in Google. Dit waren twee belangrijke parameters die meteen duidelijk maakten waar we moesten optimaliseren om websiteverkeer en conversies (afspraken) te verbeteren.

Onderbouwde contentstrategie & -optimalisatie

Op basis van de resultaten van de SEO-audit stelden we een onderbouwde contentstrategie op. Deze focust op drie grote zaken: de zichtbaarheid van de website in Google, de inhoud van de website en de conversiemogelijkheden op de website.

Een hogere plaats in de resultatenpagina’s

Een hogere plaats in de resultatenpagina’s

Om de zichtbaarheid van de website te verbeteren (en meer bezoekers naar de website te krijgen), voerden we eerst een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit. Hierin verzamelden we alle relevante zoekwoorden voor de diensten van Contactlens Studio. Door deze zoekwoorden vervolgens juist in de website-inhoud te verwerken, kunnen we de positie van de website in Google verbeteren en meer verkeer naar de website genereren.

Duidelijke & actiestimulerende content

Eens op de website moeten bezoekers natuurlijk ook de gewenste acties ondernemen (afspraken maken). Daarom maakten we de inhoud van de Contactlens Studio-website ook meer actiestimulerend. Met extra conversiemogelijkheden en informatieve content krijgen klanten een beter overzicht van iedere dienst en kunnen zij op iedere pagina een afspraak maken.

Maandelijkse opvolging & kwartaalrapportages

De optimalisaties voor Contactlens Studio staan op het moment van schrijven al enkele weken online. Het komende jaar gaan we de resultaten per maand opvolgen en per kwartaal bundelen. Zo kunnen we enerzijds de resultaten per kwartaal met Contactlens Studio overlopen en verdere adviezen geven. Anderzijds kunnen we zelf tussentijdse aanpassingen maken en de digitale strategie bijsturen indien nodig.


Hoe kunnen we
jou helpen?

Wil je graag meer informatie over onze diensten? Of ben je al overtuigd dat wij de ideale partner voor je zijn? Dan nodigen we je graag uit of komen we bij jou langs om te luisteren naar je verhaal. Maak vrijblijvend een afspraak via de onderstaand knop of ontdek meer referenties! 

Maak een afspraak Terug naar referenties