SEO- & SEA-strategie voor touch screen pionier
DOBIT, één van de eerste verdelers en integrators van touchscreentechnologie in Vlaanderen, wilde graag sterker in zijn sector staan door meer naamsbekendheid te verwerven en leads te genereren. So they got in touch with us.

Over DOBIT
DOBIT is een familiebedrijf gespecialiseerd in digital signage en touchscreentechnologie. Het bedrijf implementeert innovatieve schermtoepassingen op maat voor winkels en bedrijven (DOBIT Solutions) en is ook verdeler van touchscreenproducten en -accessoires (DOBIT Products).
Wat we deden
BezoekMeer naamsbekendheid & leads genereren
Al sinds 1983 staat DOBIT op de eerste rij als het aankomt op alles wat met touchscreentechnologie te maken heeft. Toch was er nog één plaats waar het bedrijf niet op de eerste rij stond: de belangrijkste resultatenpagina’s in Google. Daarom kwam het bedrijf naar ons om de online aanwezigheid en vindbaarheid van zijn beide websites, DOBIT Solutions en DOBIT Products, te boosten.
Concreet wilde DOBIT graag zijn naamsbekendheid verbeteren en via zijn websites meer kwalitatieve leads genereren. Hiervoor werkten wij – na een grondige SEO- en SEA-audit – een SEO- en SEA-strategie uit.
Meertalige SEO- en SEA-strategie
Voor de SEO-strategie werkten we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit voor beide DOBIT-websites. Op basis hiervan optimaliseerden we de inhoud van de websites om beter te scoren in Google en meer organisch verkeer naar de website te genereren. Verder voegden we ook meer gepaste CTA’s aan de verschillende websitepagina’s toe om acties op de websites zelf te stimuleren. Ten slotte stelden we ook een klantentraject op om binnenkomende leads beter te kwalificeren naargelang de acties die ze op de websites ondernemen.
Met de SEA-strategie starten we een advertentiecampagne in Google zelf. Hiermee stelden we advertenties in op de belangrijkste zoekwoorden waar de DOBIT-websites op moeten scoren. Zo kunnen we de doelgroep van DOBIT op een gerichte manier bereiken, zowel in Google zelf als in het displaynetwerk van de zoekmachine.
Zowel de SEO- als SEA-strategie werkten we tevens uit in het Nederlands en het Frans. Dit om de doelgroepen in alle vooropgestelde regio’s te kunnen bereiken (Vlaanderen, Nederland en Wallonië).

Regelmatige opvolging & analyses
DOBIT kreeg – net zoals al onze andere klanten – een vaste contactpersoon aangesteld voor zijn project. Deze zal de resultaten van beide strategieën opvolgen en steeds de resultaten rapporteren. Voor de SEO-resultaten zal dit iedere drie maanden gebeuren in een fysieke kwartaalmeeting. Voor SEA zal maandelijks een rapportage worden gemaakt en doorgestuurd.
Op het moment van schrijven zijn de SEO- en SEA-strategie al enkele weken geïmplementeerd. Hierdoor kunnen we nu nog geen uitspraken doen over de resultaten van de SEO-strategie, hoewel de eerste indicaties alvast veelbelovend zijn.
Voor de SEA-strategie kunnen we al wel een mooie eerste rapportage voorleggen. Deze toont namelijk een opmerkelijke verbetering in de kwaliteit van campagnes en een duidelijk verlaagde CPC (cost per click). Hierdoor kunnen binnen hetzelfde advertentiebudget meer klikken en vertoningen plaatsvinden.
Hoe kunnen we
jou helpen?
Wil je graag meer informatie over onze diensten? Of ben je al overtuigd dat wij de ideale partner voor je zijn? Dan nodigen we je graag uit of komen we bij jou langs om te luisteren naar je verhaal. Maak vrijblijvend een afspraak via de onderstaand knop of ontdek meer referenties!