Digitale marketing van A tot Z voor internationale speler M.I.P.

Voor het tweede jaar op rij, mogen we voor M.I.P. een digitale marketingstrategie uittekenen én uitvoeren. Met twee grote fabrieken in België & Nederland, heeft M.I.P. de grootste productiecapaciteit van Europa binnen zijn sector. Dankzij onze ondersteuning in digitale marketing, zijn we ook goed op weg om het bedrijf Europees marktleider te maken. 

Over M.I.P.

M.I.P. is dé producent en leverancier van duurzame opslagsystemen in composiet. Het internationale familiebedrijf biedt totaaloplossingen voor de industrie en landbouw en heeft binnen zijn sector de grootste productiecapaciteit van Europa. Zo kunnen ze opslagtanks en -silo's met een inhoud van maar liefst 4.000m³ produceren. 

Wat we deden

Digitale strategie, SEO, SEA, social media beheer & marketing, email marketing & automation

Bezoek M.I.P.

Digitale strategie in functie van visie & doelstellingen

Tijdens een eerste kennismakingsgesprek toetsen we samen hun verwachtingen af. De visie van M.I.P. was meteen glashelder. Het bedrijf wil tegen 2030 dé Europese marktleider worden in duurzame, industriële opslagsystemen. Deze titel verdienden ze enkele jaren geleden namelijk al in de agrarische sector. 

In een tweede meeting zijn we vervolgens verder aan de slag gegaan met een grondige analyse van hun huidige cijfers, doelgroep, concrete doelstellingen en concurrenten, waaruit een volledige, onderbouwde strategie is gerold. 

Uiteraard kunnen we M.I.P. niet zomaar marktleider maken. Wel kunnen we hier naartoe werken door hen te ondersteunen in twee andere belangrijke doelstellingen: naamsbekendheid en awareness creëren en qua aanvragen een shift van landbouw naar industrie genereren. Deze laatste biedt, in vergelijking met de andere doelsectoren van M.I.P., een bredere doelgroep en meer mogelijkheden voor grotere projecten.

Internationale online marketing

Internationale online marketing

Binnen de digitale strategie van M.I.P. zetten we in op meerdere online marketingaspecten, gericht naar de internationale markt.

Zo werkten we voor M.I.P. internationale SEO- en SEA-strategieën uit met focus op de Belgische, Nederlandse, Franse en Duitse markt. Deze strategieën & resultaten worden in maandelijkse meetings met M.I.P. overlopen, waarna we kunnen aftoetsen op welke landen we (meer of minder) moeten inzetten.

Verder maken we via social media marketing wekelijkse contentkalenders voor de sociale media van M.I.P. en implementeren we ook social advertising op LinkedIn. Het hoofddoel hier is om de gerealiseerde projecten en mogelijkheden van M.I.P. in de kijker te zetten en autoriteit op te bouwen bij relevante, industriële doelgroepen.

Tenslotte houden we via e-mailmarketing de nodige leads en klanten op de hoogte van alles wat reilt en zeilt binnen het bedrijf.

Boost in resultaten na livegang nieuwe website

Voor M.I.P. zijn we in eerste instantie gestart met de ontwikkeling van een nieuwe, meertalige website, welke in november 2021 is live gegaan. De reeds behaalde resultaten en statistieken werden hierna extra geboost.

Zo telden we op een maand tijd (november t.o.v. oktober 2021) een stijging van:

  • 60% in het aantal unieke bezoekers
  • 90% in het aantal paginaweergaven

De website kreeg niet alleen een stuk meer bezoekers, ook de kwaliteit van de bezoekers steeg. Zo bekeken ze 18% meer pagina's en spendeerden ze 22% langer op de website dan voorheen. 

De meest ongelooflijke resultaten van allemaal? Op de nieuwe website werden maar liefst 200% (!) meer online offertes aangevraagd.

2021 versus 2020

Waarom de klant voor het tweede jaar op rij voor Innomedio koos? Na een analyse van het eerste jaar digitale marketing, zagen we overall een mooie stijging in het aantal bezoekers en conversies ten opzichte van 2020, voornamelijk via betaald en sociaal verkeer. Door de wekelijkse contentkalender, zien we bovendien een stijging van 46% in het aantal volgers van hun professionele LinkedIn-pagina.

Hechte samenwerking met vaste contactpersoon

Na de successen van het voorbije jaar twijfelde M.I.P. dus niet om de samenwerking te verlengen. We durven dan ook zeggen dat een echte partnership is ontstaan waarbij wij de marketingacties uit handen nemen en het bedrijf zelf ook actief blijft meedenken. Tijdens maandelijkse meetings met de salesverantwoordelijke en de zaakvoerder overloopt onze marketeer de resultaten en zorgen we samen dat het marketingbudget iedere maand zo efficiënt mogelijk wordt besteed met een optimale ROI als gevolg.


Hoe kunnen we
jou helpen?

Wil je graag meer informatie over onze diensten? Of ben je al overtuigd dat wij de ideale partner voor je zijn? Dan nodigen we je graag uit of komen we bij jou langs om te luisteren naar je verhaal. Maak vrijblijvend een afspraak via de onderstaand knop of ontdek meer referenties! 

Maak een afspraak Terug naar referenties