Digitale marketing van A tot Z voor internationale speler

M.I.P. Group
Voor het tweede jaar op rij, mogen we voor M.I.P. een digitale marketingstrategie uittekenen én uitvoeren. Dankzij onze ondersteuning in digitale marketing, zijn we ook goed op weg om het bedrijf Europees marktleider te maken.
[Innomedio] Foto's nieuwe website (dienstenpagina's) (30)

Over M.I.P. Group

M.I.P. is dé producent en leverancier van duurzame opslagsystemen in composiet. Het internationale familiebedrijf biedt totaaloplossingen voor de industrie en landbouw en heeft binnen zijn sector de grootste productiecapaciteit van Europa. Zo kunnen ze opslagtanks en -silo's met een inhoud van maar liefst 4.000m³ produceren. 

Bezoek de website

Na meerdere andere samenwerkingen is Innomedio een verademing voor ons en ze sluiten 100% aan aan onze behoefte en wensen”

Digitale strategie in functie van visie & doelstellingen

Tijdens ons eerste kennismakingsgesprek werd de hoofddoelstelling van M.I.P. meteen duidelijk. Het bedrijf wil tegen 2030 dé Europese marktleider worden in duurzame, industriële opslagsystemen. Een ambitieuze, maar zeker geen onrealistische doelstelling. Integendeel zelfs, M.I.P. weet al hoe het is om aan de Europese top te staan, want het leidt al enkele jaren de continentale markt voor opslagsystemen in de agrarische sector.

Onze aanpak op maat

Uiteraard is een marketingplan alleen niet genoeg om de doelstelling van M.I.P. te bereiken. Maar de verwachtingen voor onze ondersteuning waren wel gesteld.

Het was dus aan ons om deze verwachtingen te vertalen in concrete marketingacties. Om deze acties te bepalen, namen we eerst de huidige online prestaties en marketingacties, alsook de doelgroepen, concurrenten, etc.. van M.I.P. grondig onder de loep. Op basis hiervan werkten we een onderbouwde digitale strategie uit met focus op de volgende zaken;

  • meer naamsbekendheid generen binnen de industriële sector
  • meer kwaliteitsvolle leads genereren uit de industriële sector
  • meer offerte-aanvragen genereren uit de industriële sector

Allemaal doelstellingen om een bredere doelgroep te bereiken en grotere projecten te kunnen realiseren. Challenge accepted.

Internationale online marketing

Binnen de digitale strategie van M.I.P. zetten we in op meerdere online marketingaspecten, gericht naar de internationale markt.

  • Zo werkten we voor M.I.P. internationale SEO- en SEA-strategieën uit met focus op de Belgische, Nederlandse, Franse en Duitse markt. Deze strategieën & resultaten worden in maandelijkse meetings met M.I.P. overlopen, waarna we kunnen aftoetsen op welke landen we (meer of minder) moeten inzetten.
  • Verder maken we via social media marketing wekelijkse contentkalenders voor de sociale media van M.I.P. en implementeren we ook social advertising op LinkedIn. Het hoofddoel hier is om de gerealiseerde projecten en mogelijkheden van M.I.P. in de kijker te zetten en autoriteit op te bouwen bij relevante, industriële doelgroepen.
  • Tenslotte houden we via e-mailmarketing de nodige leads en klanten op de hoogte van alles wat reilt en zeilt binnen het bedrijf.

Boost in resultaten na livegang nieuwe website

Voor M.I.P. zijn we in eerste instantie gestart met de ontwikkeling van een nieuwe, meertalige website, welke in november 2021 is live gegaan. De reeds behaalde resultaten en statistieken werden hierna extra geboost.

Zo telden we op een maand tijd (november t.o.v. oktober 2021) een stijging van:

  • 60% in het aantal unieke bezoekers
  • 90% in het aantal paginaweergaven

De website kreeg niet alleen een stuk meer bezoekers, ook de kwaliteit van de bezoekers steeg. Zo bekeken ze 18% meer pagina's en spendeerden ze 22% langer op de website dan voorheen. 

De meest ongelooflijke resultaten van allemaal? Op de nieuwe website werden maar liefst 200% (!) meer online offertes aangevraagd.

 

2021 versus 2020

Waarom de klant voor het tweede jaar op rij voor Innomedio koos? Na een analyse van het eerste jaar digitale marketing, zagen we overall een mooie stijging in het aantal bezoekers en conversies ten opzichte van 2020, voornamelijk via betaald en sociaal verkeer. Door de wekelijkse contentkalender, zien we bovendien een stijging van 46% in het aantal volgers van hun professionele LinkedIn-pagina.

Hechte samenwerking met vaste contactpersoon

Na de successen van het voorbije jaar twijfelde M.I.P. dus niet om de samenwerking te verlengen. We durven dan ook zeggen dat een echte partnership is ontstaan waarbij wij de marketingacties uit handen nemen en het bedrijf zelf ook actief blijft meedenken. Tijdens maandelijkse meetings met de salesverantwoordelijke en de zaakvoerder overloopt onze marketeer de resultaten en zorgen we samen dat het marketingbudget iedere maand zo efficiënt mogelijk wordt besteed met een optimale ROI als gevolg.

Eens brainstormen?

Wij komen met plezier vrijblijvend langs om kennis te maken. Zo kunnen we luisteren naar je verhaal en kijken waarmee we je kunnen helpen.