Verdubbeling - en meer - van websiteresultaten

De website van onze klant, een zonweringsspecialist uit de Kempen, behaalde vroeger niet de gewenste resultaten. Daarom besloot het bedrijf – met onze hulp – in te zetten op online marketing. En met succes, want samen maakten we het mooie weer.

Over de klant

De klant in kwestie specialiseert zich in de plaatsing van zonweringen, terrasoverkappingen, rolluiken, ramen en deuren en garagepoorten. Het bedrijf is al decennialang een gevestigde waarde in zijn lokale regio en staat bekend om zijn topmerken, kwaliteit van materialen en uitstekende service.

Wat we deden

Digitale strategie, SEO, SEA en social media marketing

Bezoek

Van lokale naar regionale naam

Al enkele jaren voor onze samenwerking investeerde de klant in een nieuwe website. Hiermee wilde het bedrijf uitgroeien tot een grote regionale naam in de (Noorder)Kempen. Maar de verhoopte successen van de website bleven uit. Daarom kwam het bedrijf naar ons om zijn online prestaties een boost te geven.

Tijdens de opstartmeeting werd snel duidelijk dat de wens van de klant nog dezelfde was. Daarom konden we de eerste doelstelling van de digitale strategie meteen invullen: naamsbekendheid uitbouwen.

Daarna overlegden we verder en bepaalden we – na een websiteanalyse – ook de tweede doelstelling: meer aanvragen voor zonweringen ontvangen. Uit de analyse bleek namelijk dat het aantal aanvragen voor zonweringen relatief laag was in vergelijking met de aanvragen voor andere diensten.

Meer naamsbekendheid via online kanalen

Om de naamsbekendheid van de klant uit te bouwen, trokken we bijna ons volledige marketingrepertoire open. Met (lokale) SEO zetten we in op de vindbaarheid van de klant in Google en optimaliseerden we de structuur en inhoud van de website. Met SEA adverteerden we in het zoeknetwerk (advertenties op resultatenpagina’s) en displaynetwerk (advertenties op websites) van Google. Met social media ten slotte postten we wekelijks op meerdere kanalen en adverteerden we ook naar de relevante doelgroepen.

Meer leads en aanvragen voor zonweringen

Om meer leads en aanvragen voor zonweringen te genereren, gebruikten we eveneens SEO en SEA. Zo optimaliseerden we de zonwering-pagina’s om beter gevonden te worden op relevante zoekwoorden. Ook voegden we op deze pagina’s meer conversiemogelijkheden toe voor contact-, offerte- en brochureaanvragen.

Daarnaast zetten we ook enkele advertentiecampagnes op poten voor de verschillende merken die de klant voor zonweringen aanbiedt. Deze werden samen met de advertenties voor naamsbekendheid vertoond in het zoek- en displaynetwerk van Google.

Grote sprongen in websiteresultaten

Het eerste jaar van onze samenwerking met de klant is nu net achter de rug en was meteen veelbelovend. Zo zagen we in vergelijking met vorig jaar een verdubbeling van het aantal conversies en bijna een verviervoudiging van het aantal websitebezoekers.


Hoe kunnen we
jou helpen?

Wil je graag meer informatie over onze diensten? Of ben je al overtuigd dat wij de ideale partner voor je zijn? Dan nodigen we je graag uit of komen we bij jou langs om te luisteren naar je verhaal. Maak vrijblijvend een afspraak via de onderstaand knop of ontdek meer referenties! 

Maak een afspraak Terug naar referenties