Marketing om de Kempen te veroveren
Over ACS
ACS is een middelgroot accountantskantoor uit de Kempen. Het kantoor heeft meer dan 100 medewerkers verspreid over 7 vestigingen en biedt al meer dan 40 jaar kennis en expertise op vlak van fiscaliteit en financieel bedrijfsbeleid.
Wat we deden
Websiteontwikkeling, digitale strategie, SEO, SEA, social media marketing
Een voorproef die smaakte naar meer
Toen ACS ons vroeg om een nieuwe website en digitale strategie te ontwikkelen, was het niet de eerste keer dat het accountantskantoor op onze diensten beriep.
Een jaar eerder vond ACS namelijk ook al de weg naar ons kantoor. De vraag was toen om een marketingtraject uit te werken in het teken van één – en nog steeds onveranderde – doelstelling; het grootste accountantskantoor van de Kempen worden.
Dat marketingtraject was meteen een succes. Binnen het jaar behaalden we enkele mooie resultaten, zoals een verviervoudiging van het aantal bezoekers op de toenmalige website. Een voorproef die smaakte naar meer.
We hebben een vlotte samenwerking. De uitdaging om ons beter te profileren op online branding is zeker gelukt.”
Digitale strategie met focus op employer branding
Tevreden met de resultaten van onze eerste samenwerking, besliste ACS om voor hun marketing dus opnieuw met ons in zee te gaan.
Ditmaal werkten we een digitale strategie uit met focus op employer branding en het aanwerven van nieuwe mensen in de war for talent, dit om de groei van het kantoor verder te ondersteunen.
Binnen de strategie richtten we ons voornamelijk op;
- gerichte advertenties (SEA) en promotie van vacatures naar de beoogde doelgroep
- social media content om de employer branding uit te bouwen en meer naamsbekendheid te creëren.
Daarnaast zetten we binnen de strategie ook in op de organische vindbaarheid (SEO) van de ACS-website om ook meer bezoekers en (potentiële) klanten te blijven aantrekken.
Gebruiksvriendelijke website met klantenplatform
En ook die ACS-website hebben we onder handen genomen. Op vraag van het accountantskantoor ontwikkelden we eveneens een nieuw online platform om zijn digitale strategie en online aanwezigheid van kracht bij te zetten. Zo realiseerden we een website met een frisse look & feel - in lijn met de employer branding - en een eenvoudige en gebruiksvriendelijke structuur.
Geïntegreerde klantenzone
Daarnaast voorzagen we de nieuwe ACS website ook van een geïntegreerd klantenzone, ACS Connect. Hier kunnen klanten digitaal hun boekhouding aanleveren en raadplegen, communiceren met hun dossierbeheerder, zelf hun dossier opvolgen en meer.
Tweede keer, betere keer
Waar de resultaten van onze eerste samenwerking met ACS al goed waren, waren de resultaten ditmaal nog beter.
Zo gaf ACS bv. aan al verschillende nieuwe werknemers te hebben gevonden via de vacatures. Daarnaast zagen we tijdens het eerste deel van het marketingtraject (2021) al een sterke stijging van de resultaten in vergelijking met het voorgaande jaar, met o.m.;
- 35% meer websitebezoekers
- 24% meer paginaweergaven
- 72% meer sollicitaties.
In 2022, naar het einde van het tweede deel van het marketingtraject, zagen we nog eens;
- 16% meer websitebezoekers, alsook een stijging van de kwaliteit van bezoekers (blijven langer op de website, bekijken meer pagina’s).
- 44% meer conversies (sollicitaties, ingevulde contactformulieren, aanmeldingen voor nieuwsbrief).
Derde keer, nog betere keer?
Met het tweede marketingtraject voor ACS konden we dus de positieve trend van het eerste traject doortrekken. Hierdoor besloot ACS recentelijk om zijn marketing voor een derde jaar op rij aan ons toe te vertrouwen.
Kunnen we de derde keer nog beter doen? Wij nemen de uitdaging graag aan!
Eens brainstormen?
Wij komen met plezier vrijblijvend langs om kennis te maken. Zo kunnen we luisteren naar je verhaal en kijken waarmee we je kunnen helpen.