Contentstrategie

Geen doeltreffende content zonder strategie

Content is king. Daar ben je vast ook van overtuigd, maar zonder contentstrategie en opvolging heeft het creëren van content weinig zin. Te weinig tijd? Te complex? Bij Innomedio zijn we een krak in het ontwikkelen van content en een contentstrategie op maat van je doelgroep. We maken een helder (redactie)plan of een ‘contentpuzzel’ waarin elk stukje een rol kan spelen: van blogs, cases, referenties, nieuwsbrieven en mailings tot landingspagina’s, whitepapers, enz. Mét ruimte voor publicatie-info en statistieken achteraf.

Bottleneck: overvloed aan informatie

Aankoopbeslissingen verlopen anders dan vroeger. Als je vroeger iets nodig had, ging je naar de plaatselijke handelaar. Die stelde dan wat vragen om je gericht een product te kunnen verkopen. Jij koos en de deal was gesloten. Simpel. Met de komst van het internet is die decision funnel veranderd. Als je nu op zoek bent naar een nieuw product, dan ga je je online en offline informeren. Je zoekt naar informatie die je keuze bevestigt, bestelt online of gaat naar een fysieke winkel.

Klanten zijn vandaag via verschillende (online) media continu op zoek naar antwoorden en oplossingen. Er is een overvloed aan info in het internettijdperk. 70% van een aankoopbeslissing wordt gemaakt nog voor men jouw bedrijf en diensten kent. De juiste informatie, die inspeelt op de informatienoden van je (potentiële) klanten, op het juiste moment en verspreid via het juiste kanaal maakt dat men voor jouw bedrijf kiest.

Oplossing: contentstrategie

In een contentstrategie beschrijven we het kader voor content en geven we richting voor het produceren, publiceren en managen ervan. We schetsen het waarom van je bedrijf en je doelstellingen. We vertalen de wensen en doelen van je klanten, zodat jij daar met je organisatie kan op inspelen. Een contentstrategie geeft antwoorden op vragen zoals:

  • Wie of wat is jouw bedrijf?
  • Wat is je missie en visie?
  • Waarom wil je inzetten op content?
  • Wie wil je precies bereiken?
  • Welke content wil je delen?
  • Via welke kanalen heeft je content de meeste impact?
  • Wanneer publiceren?
  • Wie is verantwoordelijk voor de creatie of aanlevering van de content?
  • Hoe zorg je ervoor dat content goed gevonden wordt (SEO – SEA)?
  • Hoe evalueer je contentinspanningen?

Meer weten over een goede contentstrategie?

De koe bij de horens vatten nu: hup met die contentstrategie. Maar hoe doe je dat? Innomedio weet raad. Vraag gerust naar onze whitepaper met doelgericht stappenplan. Of laten we eens afspreken om je een vliegende start te kunnen bieden.