Omzetboost ten tijde van COVID-19

Een uniek en uitgebreid aanbod aan bouw- en tuinmaterialen, dat is waar Hilfra voor staat. Om nog een sterkere speler op de markt te worden en hun online aanwezigheid te verbeteren, ontwikkelde Innomedio een onderbouwde digitale strategie voor online communicatie. En toen dook plotseling de Coronacrisis op maar deze hoeft niet altijd roet in het eten te strooien. Ontdek hoe COVID-19 een positieve impact creëerde op hun resultaten.

Over Hilfra

Met meer dan 20 jaar ervaring, is Hilfra ondertussen een gekende handelaar in bouw- en tuinmaterialen. Zowel particulieren als aannemers in België en Nederland kunnen bij hen terecht voor tuinmaterialen van A tot Z.

Wat we deden

Ontwikkeling van een zoekmachinevriendelijke webshop & uitwerking van een digitale strategie met wekelijkse of maandelijkse acties.

Bezoek hilfra.be

Ontwikkeling van een zoekmachinevriendelijke webshop

Online shoppen bij Hilfra? Dat kon al sinds begin 2018. Onze developers ontwikkelden een unieke webshop met een uitgebreid productaanbod en een geïntegreerd betaalsysteem. Bovendien beschikt de webshop ook over tal van andere handige functies zoals een dealermodule voor erkende aannemers of een module voor de prijsberekening van paletten.

Onderbouwde digitale strategie

De voornaamste uitdaging van Hilfra? Een sterke speler worden in een competitieve markt en groei realiseren. Niet alleen via hun fysieke verkooppunt maar ook via hun uitgebreide webshop. Aan de hand van enkele concrete doelstellingen, gingen onze online marketeers aan de slag met een onderbouwde digitale strategie voor online communicatie.

Concrete online marketing acties

Na een grondige analyse van de huidige resultaten, doelstellingen, doelgroep en online aanwezigheid, werd een voorstel opgemaakt met enerzijds quick wins en anderzijds strategische online marketing acties.   

Zo stelden onze online marketeers in eerste instantie voor om de organische vindbaarheid (SEO) van de webshop te verbeteren door productcategorieën van relevante SEO-content te voorzien. Voor de maximalisatie van trafiek en conversie, werd daarnaast ingezet op betaalde advertenties (SEA) in het zoeknetwerk en shoppingnetwerk.

Bovenstaande kanalen worden ondersteund door een seizoensgebonden berichtgeving op verschillende social media kanalen. Alsook door een onderbouwde remarketingstrategie.  

Het resultaat?

Een doelgerichte strategie met maximaal online rendement, dat was het uitgangspunt wanneer we startten in januari 2020. Tot Corona roet in het eten kwam strooien en de wereld stilaan veranderde in een situatie die we nog nooit hadden gezien.

Hilfra besliste de fysieke winkel te sluiten. Klanten zouden nog wel via de webshop kunnen bestellen, maar zowel afhalingen als leveringen waren niet meer mogelijk. Na een week van onduidelijkheid, werd er toch beslist opnieuw te starten met leveren en de online acties verder te zetten. Daar gekende handelaren zoals onder andere Hubo zijn deuren gesloten hield, was dit een buitenkans voor Hilfra.

Het resultaat?

  • Een stijging van 95,54% in het aantal webshop bezoekers en een stijging van 119,55% in het aantal paginaweergaven
  • Een omzetstijging van 139,96% via de webshop door een toename van 196,30% in het aantal transacties
  • Een daling van 53,10% in de cost per click, gemiddelde cost per click bedraagt € 0,04
  • Een ROAS van 2005%. Met andere woorden, elke geïnvesteerde euro leverde € 20,05 op
  • Een daling in de kosten per conversie van 42,78%

Hoe kunnen we
jou helpen?

Wij komen met plezier vrijblijvend langs om kennis te maken. Zo kunnen we enerzijds luisteren naar je verhaal en kijken hoe we je van dienst kunnen zijn, anderzijds kunnen we meteen een extra woordje uitleg geven over hoe onze diensten aansluiten op jouw project.

Maak een afspraak Terug naar referenties