3e strategie voor trouwe klant

De voorbije twee jaren mochten wij de digitale strategie van Hilfra uitwerken. De resultaten van het eerste jaar waren goed, die van het tweede jaar nog beter. De verwachtingen voor het derde jaar lagen dus hoog, maar zo hebben we het graag.
0x0-smart-fill-85 (8)

Over Hilfra

Hilfra is een gespecialiseerde handelaar in bouw- en tuinmaterialen uit Vlimmeren. Het bedrijf is reeds verschillende jaren de vaste leverancier voor vele bouw- en tuinprofessionals in de regio en helpt ook particulieren om hun droomtuin te realiseren.

Bezoek de website

Innomedio heeft voor ons een goed draaiende professionele webshop gebouwd. Dankzij de ondersteuning in de online marketing blijven de verkopen maand per maand stijgen.”

Drie jaar samenwerking, drie jaar groei

Als je ergens goed zit, heb je geen reden om te veranderen. Dat begreep ook bouw- en tuinmaterialenspecialist Hilfra. Wat in 2019 startte met een eerste digitale strategie, is in 2022 uitgegroeid tot een samenwerking die al drie jaar lang zijn vruchten afwerpt.

De voorbije jaren ontwikkelden we bij Innomedio namelijk al drie digitale strategieën voor het bedrijf met alles erop en eraan:

  • Via SEO lieten we de verschillende categorie- & productpagina’s van hun webshop beter scoren in Google.
  • Met SEA plaatsen we advertenties in zowel alle netwerken van Google en met succes! Voor elke geïnvesteerde euro, krijgt Hilfra gemiddeld € 20 terug! 
  • Middels social media marketing nemen we de sociale media kanalen van Hilfra over en posten we regelmatig relevante content. Daarnaast stellen we ook gerichte sociale media advertenties in.
  • Met e-mailmarketingcampagnes communiceerden we relevante en interessante informatie naar klanten en leads.

Met iedere strategie die we ontwikkelden, bouwden we succesvol verder op de resultaten van het voorgaande jaar. En dat was ook dit jaar niet anders. 

Nieuwe focus op online afspraken & verkoop

Na de mooie resultaten van 2021, laat Hilfra er ook in 2022 geen gras over groeien en implementeren we as we speak de derde digitale strategie voor het bedrijf.

In dit derde jaar blijft de strategie nagenoeg onveranderd en staan doelstellingen als meer naamsbekendheid en omzetgroei nog steeds met stip bovenaan. Toch kreeg de strategie voor 2022 ook nog wat extra doelstellingen mee.

  • Zo wil Hilfra graag meer online afspraken realiseren voor zijn vernieuwde toonpark. Op deze doelstelling zetten we alreeds sinds het najaar van 2021 in met alvast veelbelovende resultaten ( +250 afspraken).
  • Daarnaast wil Hilfra ook graag meer op zijn online verkoop inzetten. Het uiteindelijke doel hier is om uit te groeien tot dé online winkel voor bouw- en tuinmaterialen in Vlaanderen en omstreken.

Voor deze laatste ambitieuze doelstelling gingen we verder dan een digitale strategie. Zo ontwikkelden we ook een volledig nieuwe webshop voor Hilfra.

Naar de digitale top met nieuwe webshop

Op de nieuwe webshop van Hilfra kunnen bezoekers meer dan 10.000 (!) verschillende bouw- en tuinartikelen ontdekken, bijna drie keer zo veel als op de oude webshop. Daarnaast kreeg de webshop ook een nieuw design en werd deze gekoppeld aan het ERP-pakket Odoo voor een gemakkelijk beheer. Dit ERP-pakket zullen wij tevens ook vanaf dit jaar gebruiken voor de e-mailmarketing van Hilfra, waardoor we een koppeling kunnen maken tussen CRM, offertes en mailing.

Eens brainstormen?

Wij komen met plezier vrijblijvend langs om kennis te maken. Zo kunnen we luisteren naar je verhaal en kijken waarmee we je kunnen helpen.