SEO of zoekmachineoptimalisatie

We kunnen er niet omheen, iedereen gebruikt Google in zijn of haar online zoektocht. Dan wil je natuurlijk zo hoog mogelijk verschijnen. SEO is het antwoord hierop: jouw website optimaliseren om deze hoger te laten scoren.
SEO

Concrete SEO-strategie

Met Search Engine Optimization, of kortweg SEO, gebruik je allerlei technieken om jouw website hoger te laten scoren in Google. Hiermee bedoelen we niet enkel op basis van je eigen bedrijfsnaam, maar ook op wat jij aanbiedt en verkoopt. Iedere dag zoeken miljoenen gebruikers op Google naar antwoorden op hun vragen of een oplossing voor hun probleem. Jouw doel? Op de eerste posities in de zoekmachine verschijnen.

Dit is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. SEO is een lange termijn strategie dat veel inspanning en de juiste kennis vraagt. Gelukkig kan je hier op onze expertise vertrouwen om je naar de top van de zoekpagina’s te stuwen.

We starten met een SEO-audit

Jouw SEO-traject start bij ons altijd met een SEO-audit. We analyseren jouw website en de huidige situatie. Wat is goed en wat kan beter? Hoe pak je dit best aan? We brengen als in kaart en stellen een concreet actieplan op. Dit omvat elementen zoals:

01.

Analyse van huidige resultaten

Door eerst een SEO-analyse uit te voeren, krijgen we een duidelijk beeld over de huidige status en vindbaarheid van je website. Ook brengt deze analyse de mogelijkheden in kaart om de vindbaarheid en het verkeer op je website te verhogen. Zo leren we bv. welk type webpagina’s en welke content het beste scoren in de zoekmachines.

02.

Zoekwoordenonderzoek

Aansluitend op de SEO-analyse voeren we ook een zoekwoordenonderzoek, waar we een rapport voor opstellen. Hierdoor krijgen we duidelijke inzichten in de maandelijkse zoekopdrachten van specifieke zoektermen. Zo kunnen we je positie in de organische zoekresultaten verbeteren op basis van die specifieke zoektermen die belangrijk zijn voor je bedrijf.

03.

Technische SEO

Bij de technische optimalisatie sleutelen we aan de meta-data en technische aspecten van je website en webpagina’s.

De meta-data bestaan altijd uit een titeltag, een metabeschrijving en een URL. De titeltag is waar de titel van je webpagina wordt beschreven. In de metabeschrijving staat (best) een korte samenvatting van waar de pagina over gaat. De URL ten slotte is het unieke webadres voor je pagina.

De technische aspecten van SEO hebben meer te maken met een vlotte algemene gebruikservaring (UX) voor bezoekers en vertellen de zoekmachine ook meer over je webpagina’s zelf. Denk hierbij aan laadsnelheid, headings, ALT-tags, etc. 

04.

Contentmarketingplan

Vervolgens gaan we aan de slag met de copywriting en SEO-content. Hier werken we, op basis van de SEO-analyse en het zoekwoordenonderzoek, de meest geschikte webpagina’s en content uit. We (her)schrijven blogs, referenties, landingspagina’s, whitepapers, etc. en verwerken de specifieke zoekwoorden in je inhoud. Zo creëren we voor je content de perfecte balans tussen informatief en emotioneel. Want je teksten moeten natuurlijk inhoudelijk kloppen, maar ook vlot lezen, aanspreken en verkopen.

05.

Continue optimalisatie

Zoals we eerder al zeiden, kies je met SEO voor de lange termijn en langdurige resultaten. Het is dan ook belangrijk om je SEO goed te blijven onderhouden. Daarom volgen we het SEO-proces steeds op zodat we continu kunnen evalueren, optimaliseren en bijsturen waar nodig. Voor onze SEO-aanpak zetten we ook altijd in op een optimalisatie in Google. Met 93% van alle zoekopdrachten wereldwijd, is Google dan ook veruit de meest gebruikte zoekmachine.

Wat is SEO?

SEO of zoekmachineoptimalisatie is het proces waarbij je je website optimaliseert om een hogere positie te behalen in de resultatenpagina’s van zoekmachines. Het uiteindelijke doel van SEO is dan ook om meer websitebezoekers en potentiële klanten aan te trekken en zo conversies op je website te realiseren. Want hoe hoger en beter je website in de zoekresultaten staat, hoe sneller mensen ook naar je website door zullen klikken.

 

Langdurige resultaten

Maar let wel, SEO is geen proces dat over één nacht gaat. Met SEO bouw je aan langdurige resultaten voor je website. Daarom is SEO ook een absolute must als je wil dat je website op lange termijn bovenaan de resultatenpagina’s blijft staan. 

SEO-audit laten uitvoeren?

Wil je jouw website laten analyseren door onze SEO-experten? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op.