Duurzame website voor een groene toekomst

We waren blij te horen dat onze klant Telcom de jarenlange samenwerking wilde verlengen. Het nieuwe hoofdstuk? Een nieuwe website met aangepaste look & feel alsook commerciële accenten en dynamisch formulier om de activiteiten te doen groeien.
0x0-smart-fill-85 (7)

Over Telcom

Telcom is een specialist in groene, duurzame en slimme energie-oplossingen. Het bedrijf realiseert particuliere en professionele installaties voor zonnepanelen, laadpalen, thuisbatterijen, warmtepompen & andere nutsvoorzieningen.

Bezoek de website

Wat we deden

Webontwikkeling

Slimme energie-oplossingen, slimme website

Als je slimme en moderne energie-oplossingen aanbiedt, moet je deze natuurlijk ook op een slimme en moderne manier naar de markt brengen. Daarom staken wij de nieuwe website van Telcom in een volledig nieuw jasje.

Nieuwe huisstijl & structuur

Zo realiseerden we eerst een re-styling van de huisstijl van Telcom. Dit trokken we vervolgens door naar de nieuwe website om een look & feel te creëren die het vooruitstrevende karakter van het bedrijf belichaamt.

Verder namen we ook de structuur van de oude website onder handen. Zo wordt er nu een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de diensten voor B2B- en B2C-klanten. Binnen deze structuur bundelden we alle informatie en zetten we de core-business van Telcom in de kijker met specifieke content voor beide doelgroepen.

Daarnaast gaven we de nieuwe website een commerciële toets mee. Zo kunnen bezoekers bv. producten en prijspakketten van Telcom ontdekken, alsook informatie of een vrijblijvende offerte aanvragen via een dynamisch formulier. Dit dynamisch formulier is gekoppeld aan de interne systemen van Telcom, waardoor aanvragen geautomatiseerd worden. Een win-win dus voor zowel Telcom als haar klanten. Van slim gesproken!

Dezelfde eerlijkheid & transparantie

Maar commerce is niet alles voor Telcom. Integendeel zelfs. Eerlijkheid en transparantie zijn al jaar en dag twee van de belangrijkste kernwaarden van het bedrijf.

Telcom wilde haar nieuwe website dan ook vooral gebruiken om (toekomstige) klanten te informeren over de energie-oplossingen die anno 2022 zo belangrijk zijn. Daarom voorzagen we ook;

  • Extra toelichting per dienst omtrent premies en wetgeving
  • Een FAQ-integratie om meteen antwoord te bieden op veelvoorkomende vragen en om misvattingen op te klaren
  • Een nieuwsmodule om updates en relevante info uit de sector te delen
1170x800-smart-fit-85 (8)

Marketingtraject voor all-round groei

De nieuwe website van Telcom is het resultaat van een succesvolle samenwerking die al enkele jaren loopt. Zo ontfermen wij ons sinds 2017 over de online communicatie en marketing van de energiespecialist. Tijdens deze samenwerkingsjaren zetten we al sterk in op;

  • SEO voor meer organisch verkeer naar de (oude) website
  • SEA  tijdens specifieke periodes (bv. bij updates uit de energiesector) om de Telcom-diensten (thuisbatterijen, zonnepanelen,...) meer in de kijker te zetten.
  • Social media advertising om de bezoekers op - en het verkeer via de socialemediakanalen van Telcom op te schroeven.

Meer B2B-leads én naamsbekendheid

Die samenwerkingsjaren zijn ook al uiterst vruchtbaar gebleken (hence de nieuwe Telcom-website). Daarom besloot Telcom om ook op vlak van online communicatie en marketing de samenwerking verder te zetten. Zo stelden we een nieuwe digitale strategie op waarmee we inzetten op het; 

  • realiseren van meer kwaliteitsvolle aanvragen voor HVAC, laadstations, thuisbatterijen & energiemanagementsystemen (EMS)
  • generen van meer B2B-leads 
  • behouden van omzet voor de plaatsing van zonnepanelen
  • vergroten van naamsbekendheid bij de B2B-doelgroep en potentiële werknemers (employer branding)

Via kwartaalrapportages zullen we alle verdere resultaten van onze marketing-inspanningen opvolgen en kunnen we de klant iedere 3 maanden een een update geven. Tijdens deze update zal onze verantwoordelijke marketeer alles met Telcom overlopen en samen met het bedrijf de acties voor het volgende kwartaal bepalen. Zo blijft Telcom steeds op de hoogte.

Eens brainstormen?

Wij komen met plezier vrijblijvend langs om kennis te maken. Zo kunnen we luisteren naar je verhaal en kijken waarmee we je kunnen helpen.