SEO of zoekmachineoptimalisatie

We kunnen er niet omheen, iedereen gebruikt Google in zijn of haar online zoektocht. Dan wil je natuurlijk zo hoog mogelijk verschijnen. SEO is het antwoord hierop: jouw website optimaliseren om deze hoger te laten scoren. Wij helpen je hier graag bij.

Concrete SEO-strategie

Met Search Engine Optimization, of kortweg SEO, gebruik je allerlei technieken om jouw website hoger te laten scoren in Google. Hiermee bedoelen we niet enkel op basis van je eigen bedrijfsnaam, maar ook op wat jij aanbiedt en verkoopt. Iedere dag zoeken miljoenen gebruikers op Google naar antwoorden op hun vragen of een oplossing voor hun probleem. Jouw doel? Op de eerste posities in de zoekmachine verschijnen.

Dit is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. SEO is een lange termijn strategie dat veel inspanning en de juiste kennis vraagt. Gelukkig kan je hier op onze expertise vertrouwen om je naar de top van de zoekpagina’s te stuwen.

We starten met een SEO-audit

Jouw SEO-traject start bij ons altijd met een SEO-audit. We analyseren jouw website en de huidige situatie. Wat is goed en wat kan beter? Hoe pak je dit best aan? We brengen als in kaart en stellen een concreet actieplan op. Dit omvat elementen zoals:

  • Zoekwoordenonderzoek
  • Technische SEO
  • Contentmarketingplan
  • Optimalisaties huidige content
  • Lokale SEO

Karen Rombouts

Karen Rombouts
Digital marketeer & sales
karen.rombouts@innomedio.be
+32 (0)3 321 72 58

SEO-audit laten uitvoeren?

Wil je jouw website laten analyseren door onze SEO-experten? Laat je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op.

Bedankt voor je bericht

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Er liep iets iets mis. Probeer Opnieuw. Kijk zeker na of alle verplichte velden zijn ingevuld.

Wat is SEO?

SEO of zoekmachineoptimalisatie is het proces waarbij je je website optimaliseert om een hogere positie te behalen in de resultatenpagina’s van zoekmachines. Het uiteindelijke doel van SEO is dan ook om meer websitebezoekers en potentiële klanten aan te trekken en zo conversies op je website te realiseren. Want hoe hoger en beter je website in de zoekresultaten staat, hoe sneller mensen ook naar je website door zullen klikken.

Langdurige resultaten

Maar let wel, SEO is geen proces dat over één nacht gaat. Met SEO bouw je aan langdurige resultaten voor je website. Daarom is SEO ook een absolute must als je wil dat je website op lange termijn bovenaan de resultatenpagina’s blijft staan.

Gratis & duurzaam

SEO is dus een van de meest duurzame oplossingen die je op je website kan toepassen. Daar komt dan ook nog eens bij dat SEO volledig gratis is. Als je kiest voor SEO, zet je namelijk in op een hogere positie in de zogeheten organische zoekresultaten. Dit zijn de onbetaalde zoekresultaten op de resultatenpagina. Het enige wat je investeert is tijd.

Hoe gaan we aan de slag? Belangrijke SEO-elementen

Zoals we eerder al zeiden, kies je met SEO voor de lange termijn en langdurige resultaten. Het is dan ook belangrijk om je SEO goed te blijven onderhouden. Daarom volgen we het SEO-proces steeds op zodat we continu kunnen evalueren, optimaliseren en bijsturen waar nodig. Voor onze SEO-aanpak zetten we ook altijd in op een optimalisatie in Google. Met 93% van alle zoekopdrachten wereldwijd, is Google dan ook veruit de meest gebruikte zoekmachine.

Bij Innomedio delen we onze SEO-aanpak op in 2 verschillende fases: contentoptimalisaties en -marketing en de technische optimalisatie.

Contentmarketing

Om je website inhoudelijk te optimaliseren en zo beter te scoren in Google, bouwen we de motor van je website met copywriting en SEO-content. Iedereen weet dat een goede motor perfect afgesteld moet zijn, dus vertrekken we voor een goede blauwdruk steeds vanuit een grondige SEO-analyse.

Analyse van huidige resultaten

Door eerst een SEO-analyse uit te voeren, krijgen we een duidelijk beeld over de huidige status en vindbaarheid van je website. Ook brengt deze analyse de mogelijkheden in kaart om de vindbaarheid en het verkeer op je website te verhogen. Zo leren we bv. welk type webpagina’s en welke content het beste scoren in de zoekmachines.

Zoekwoordenonderzoek

Aansluitend op de SEO-analyse voeren we ook een zoekwoordenonderzoek, waar we een rapport voor opstellen. Hierdoor krijgen we duidelijke inzichten in de maandelijkse zoekopdrachten van specifieke zoektermen. Zo kunnen we je positie in de organische zoekresultaten verbeteren op basis van die specifieke zoektermen die belangrijk zijn voor je bedrijf.

Relevante content op jouw website

Vervolgens gaan we aan de slag met de copywriting en SEO-content. Hier werken we, op basis van de SEO-analyse en het zoekwoordenonderzoek, de meest geschikte webpagina’s en content uit. We (her)schrijven blogs, referenties, landingspagina’s, whitepapers, etc. en verwerken de specifieke zoekwoorden in je inhoud. Zo creëren we voor je content de perfecte balans tussen informatief en emotioneel. Want je teksten moeten natuurlijk inhoudelijk kloppen, maar ook vlot lezen, aanspreken en verkopen.

Technische SEO

Bij de technische optimalisatie sleutelen we aan de meta-data en technische aspecten van je website en webpagina’s.

Meta-data

De meta-data zijn de visitekaartjes waar we in de inleiding al over spraken. Deze bestaan altijd uit een titeltag, een metabeschrijving en een URL. De titeltag is waar de titel van je webpagina wordt beschreven. In de metabeschrijving staat (best) een korte samenvatting van waar de pagina over gaat. De URL ten slotte is het unieke webadres voor je pagina.

Technische SEO-aspecten

De technische aspecten van SEO hebben meer te maken met een vlotte algemene gebruikservaring (UX) voor bezoekers en vertellen de zoekmachine ook meer over je webpagina’s zelf. Enkele technische aspecten die we voor je website optimaliseren zijn:

  • De laadsnelheid van pagina’s
  • Het httpprotocol, wat belangrijk is voor de veilige uitwisseling van gegevens
  • De headings of de koppen die in de teksten op je webpagina’s staan
  • De alt & title tags van afbeeldingen, wat de titels en de beschrijvingen van de afbeeldingen zijn.
  • De autoriteit van je website door backlinks en interne linkbuilding. Backlinks zijn links van externe websites die naar je eigen website verwijzen en daarmee autoriteit aan je website toekennen. Bij interne linkbuilding zet je links op je pagina’s die verwijzen naar andere pagina’s of inhoud op je website. Dit helpt Google beter de structuur en inhoud van je website te begrijpen.

Toekomstklare optimalisatie

Bij de technische optimalisatie van je website houden we ten slotte ook altijd rekening met de toekomst. Zo optimaliseren we je website ook steeds naar trends en evoluties. Een voorbeeld hiervan is voice search-trend. Bij voice search maken mensen gebruik van hun stem om een zoekopdracht in zoekmachines uit te voeren. Dit wint vooral veel aan populariteit bij mobiele zoekopdrachten. Momenteel verwachten experts zelfs dat tegen 2022 de helft (!) van alle zoekopdrachten via voice search zal gebeuren.

Beter scoren met jouw website?

We geven je graag tips over hoe je meer bezoekers en conversies krijgt met jouw online marketingstrategie.

Bedankt voor je inschrijving!

Meer lezen over SEO?